Latijn
De leerlingen moeten:
Voor leerlingen die:
In het hoger onderwijs kiezen onze leerlingen voor:
De leerlingen moeten:
- bereid zijn om de basisleerstof Latijn voortdurend op peil te houden;
- bereid zijn om dieper op een tekst in te gaan via analyse en synthese;
- een ruime, open, intellectuele en culturele nieuwsgierigheid tonen.
Voor leerlingen die:
- interesse hebben voor wiskundige problemen en argumenten;
- interesse hebben voor het uitvoeren van wiskundige technieken;
- een attitude van nauwkeurigheid hebben.
Wiskunde 6 uur of 8 uur?
Beide richtingen hebben dezelfde stam: functieleer,
differentiaal- en integraalrekening, ruimtemeetkunde
en statistiek.
In de 8 uur wordt dieper op de leerstof
ingegaan en ook de timing is niet volledig gelijk:
ruimtemeetkunde komt bv. in de 6 uur pas in het 6de
jaar aan bod.
De fundamentele uitbreiding met 2 uur
wiskunde wordt vooral duidelijk gemaakt in het zesde
jaar, de leerstof wordt veel meer uitgediept.
Bovendien worden nog twee extra onderwerpen aangeboden:
vlakke meetkunde en het project Vandezande waarin computersoftware, fysica en hogere wiskunde zijn geïntegreerd.
In het hoger onderwijs kiezen onze leerlingen voor:
- professionele en academische bachelors in wetenschappelijke of wiskundige richtingen bv. industriële wetenschappen, verpleegkunde, biomedische wetenschappen
- masters in wetenschappelijke of wiskundige richtingen bv. revalidatie- en kinesitherapie, handels- ingenieur, wiskunde, geneeskunde