Economie
Interesse hebben voor:
Voor leerlingen die:
In het hoger onderwijs kiezen onze leerlingen voor:
Interesse hebben voor:
- algemene economie;
- bedrijfseconomie;
- boekhouden;
- de politieke en economische actualiteit.
Voor leerlingen die:
- interesse hebben voor wiskundige problemen en argumenten;
- interesse hebben voor het uitvoeren van wiskundige technieken;
- een attitude van nauwkeurigheid hebben.
Wiskunde 6 uur of 8 uur?
Beide richtingen hebben dezelfde stam: functieleer,
differentiaal- en integraalrekening, ruimtemeetkunde
en statistiek.
In de 8 uur wordt dieper op de leerstof
ingegaan en ook de timing is niet volledig gelijk:
ruimtemeetkunde komt bv. in de 6 uur pas in het 6de
jaar aan bod.
De fundamentele uitbreiding met 2 uur
wiskunde wordt vooral duidelijk gemaakt in het zesde
jaar, de leerstof wordt veel meer uitgediept.
Bovendien worden nog twee extra onderwerpen aangeboden:
vlakke meetkunde en het project Vandezande waarin computersoftware, fysica en hogere wiskunde zijn geïntegreerd.
In het hoger onderwijs kiezen onze leerlingen voor:
- professionele en academische bachelors in economische richtingen bv. handelswetenschappen, bedrijfsmanagement
- professionele bachelors in de sociale sector bv. verpleegkunde, onderwijs, logopedie
- masters in economische richtingen bv. toegepaste economische wetenschappen, handelsingenieur